FemmeGym Amsterdam

Omschrijving

Heb jij ook wel eens moeite gehad om bij een sportschool binnen te stappen?
Een beetje geïntimideerd door de macho’s die flink wat gewichten stonden te pompen en vrouwen die er uit zagen alsof ze zo door konden naar een leuk feest?
Bij FemmeGym willen we dat iedere vrouw zich thuis voelt. Of je nu een ervaren sporter bent, heel af en toe sport of nog nooit een loopband van dichtbij hebt gezien; wij zijn de sportschool die je zoekt!

Door ons speciaal te richten op vrouwen willen wij de drempel om een sportschool binnen te lopen wegnemen. En hoewel er enkele andere sportscholen in Amsterdam bestaan, die ook alleen voor vrouwen toegankelijk zijn, is FemmeGym de leukste! Wij onderscheiden ons door een flinke dosis persoonlijke aandacht en een gevarieerd en uitdagend aanbod aan groepslessen met professionele docentes. Van spinning tot step en van bootcamp, tot zumba; we bieden alles! Daarnaast hebben wij instructrices die fitnessbegeleiding geven en adviseren over eventuele blessures of bijvoorbeeld sporten in combinatie met zwangerschap. Wij doen uitgebreide health checks en helpen je graag bij het opstellen van een persoonlijk trainingsschema en zorgen dat je geactiveerd en gemotiveerd blijft!

Maar FemmeGym is nog meer, je kan er terecht voor leuke workshops, een netwerk van vrouwen, lekker ontspannen in de sauna of een heerlijke cappuccino, kortom een te gekke plek voor iedereen.

Voor wie is FemmeGym?
Wij zijn er voor elke vrouw bovendien is FemmeGym ‘a womens work’ wat betekent dat er ook alleen vrouwen werken.

Faciliteiten


Fitness & Cardio:
Iedereen die bij ons lid wordt, start op haar eigen niveau met sporten. De start van onze fitnessbegeleiding begint dan ook met een uitgebreid health check. We doen een meting, conditietest en weging. We bespreken jouw doelstelling en maken een plan van aanpak. Een persoonlijk fitness-schema zorgt ervoor dat de klant doelgericht en effectief kan trainen. Juist in de fitness op de apparaten kun je heel doelgericht te werk gaan. Door de spieren op een bepaalde manier te trainen kun je snel de vetverbranding in gang zetten en het lichaam vormen of verstevigen. Wij vertellen je graag hoe!

Personal Training:
Wil jij je doel bereiken met behulp van wat extra begeleiding? Kies er dan voor op je persoonlijk te laten trainen

Fastfoody:
Okee dus je gaat uit je werk door naar de gym, doet een goeie workout en dan denk je aaaaah ik moet nog naar de appie want ik heb niks in huis! Niks zo vervelend als dat. En omdat wij sporten bij ons niet makkelijker willen maken maar wel leuker kan je vanaf nu een heerlijke maaltijd box van Fastfoody bij ons meenemen en zo na je workout op de bank ploffen!

Groepslessen


BodyShape:

Niet voor niets sinds jaar en dag de favoriet van bijna iedereen!
Bodyshape is een high/low-impact les met een flink tempo. Hierbij worden zowel de grote als de kleine spiergroepen getraind. Er wordt dus zowel aan de conditie als aan het verstevigen van het lichaam gewerkt. Ideaal voor jou als jee een uur flink willen zweten. Doordat de docente allerlei variaties aanbied is het een geschikte les voor zowel beginners als gevorderden.



Bootcamp:

ootcamp is helemaal stuk gaan, afgemat worden tot je niet meer kan!
Werk je zelf in het zweet met deze pittige workout waarbij kracht en conditie afgewisseld worden. Je gaat oefeningen doen met je eigen lichaamsgewicht maar ook met attributen zoals de battle rope, sandbag & kettlebell.
Een geschikte les voor zowel beginners als gevorderden.



Core Boost:

Coreboost is een les van 30 minuten waarin de focus helemaal ligt op het trainen van je core (rug, buik en bekken) met als doel deze stabieler en sterker te maken!



High Intensity Interval Parcour:

HIIT is een korte training met een interval karakter.
Het parcour op het rack is kort, intensief, explosief en zorgt voor een hoge hartslag!



Kick4Fun:

Kickfun is bij uitstek de les waarbij je alle frustraties van de dag lekker kunt botvieren op een kickbag. Je leert verschillende bokstechnieken, traptechnieken en allerlei leuke combinaties. Dit allemaal op de beat van de muziek. De boks- en traptechnieken zijn een middel om aan de conditie te werken, vet te verbranden, stress te ontladen en te ontspannen. Je staat in duo’s aan een kickbag, super leuk dus om samen met je beste vriendin te doen.



PowerShape:

owershape is de workout voor jou als je niet terug deinst voor een zware training met flink wat gewichten.
Deze workout kan het best omschreven worden als kracht-fitness op muziek. Met behulp van een halter waar gewichten aan gehangen worden, bepaal jij je eigen niveau: hoe meer gewicht; hoe zwaarder. Ieder stukje in de muziek hoort bij een bepaalde beweging op een bepaald tempo. Tijdens de training komen alle spiergroepen uitgebreid aan bod. We adviseren eerst andere lessen te volgen waarin de basishouding aangeleerd wordt en daarna powershape te volgen.



Pilates:

Ook zo stijf als een hark geworden?
Pilates is een workout bestaande uit grondoefeningen waarmee je beheersing, soepelheid, coördinatie en kracht van de spieren bevordert. Het is een workout waarbij de focus ligt op de core van je lichaam. Wil jij aan je buikspieren werken en weer zo flexibel worden als een elastiekje, dan is pilates de perfecte workout voor jou!



StepShape:

Stepshape bestaat het eerste halfuur uit een leuke en uitdagende step-choreografie en het laatste halfuur uit spierversterkende oefeningen voor het hele lichaam. Door het gebruik van de step verhoogt de hartslag wat deze les uitermate geschikt maakt om de conditie te verbeteren. Een geschikte les voor beginners en gevorderden, waarbij je er wel rekening mee moet houden dat er een paar lessen nodig zijn om te wennen aan de step-pasjes maar dan is het echt super leuk om te doen!!



Spinning:

Zoek jij graag je grenzen op?
Spinning is fietsen in groepsverband op het ritme van opzwepende en gevarieerde muziek. De instructrice brengt elke deelneemster uitdagend, maar altijd veilig naar de grenzen van haar conditionele mogelijkheden. Een geschikte les voor zowel beginners als gevorderden, waarbij je er wel rekening mee moet houden dat het de eerste keer conditioneel nog al een uitputtingsslag kan zijn!



Yoga:

Uit balans? Yoga is een middel om met behulp van uitgebalanceerde oefeningen, bewuste ademhaling en geestelijke concentratie, lichaam en geest in evenwicht te brengen.



Zumba:

Zumba is gewoon een feestje in de aerobiczaal!
De gezelligste workout waarin op Latin muziek een dans aangeleerd wordt. Het is een cardio-workout waar vooral de nadruk ligt op heerlijk dansen.



Zwangerschapsyoga:

Zwangerschapsyoga helpt om fysieke, mentale en emotionele veerkracht te ontwikkelen en contact te maken met je baby.
Hiermee blijf je soepel en vitaal tijdens de zwangerschap en bouw je vertrouwen op voor de bevalling en het moederschap.
De yogalessen bestaan uit rustige lichaamsbewegingen, stretching van spieren, ademhalingsoefeningen en diepe ontspanning. Daarnaast is er ook aandacht voor houdingen en oefeningen die kunnen ondersteunen bij specifieke zwangerschapsklachten en het leren opvangen van weeën.
De lessen zijn doorlopend en geschikt vanaf 12 weken zwangerschap tot aan de bevalling. Je kunt instappen wanneer jij er aan toe bent.


FemmeGym Amsterdam

Vancouverstraat 6HS
1056DV  Amsterdam

Nederland

tel.: 020 612 87 07

merk fitness apparatuur: o.a Precor

Type sportschool: